In samenwerking met Wij zijn nu geopend 020 79 57 999

Aansprakelijkheid beste koop Consumentenbond in augustus 2015

Meer dan 2 jaar de beste autoverzekering op Zeker.com

Gratis overstappen
Digitaal dossier
Dagelijks opzegbaar

8,5

Klanten zijn zeer tevreden en geven ons een 8,5 gemiddeld!

Over
United Insurance

Deskundig en onafhankelijk. We geven iedereen de gelegenheid om zich goed te verzekeren met optimale service tegen een lage premie.

Je zit nergens aan vast

Dagelijks opzegbaar. Snelle schadeafwikkeling. 14 dagen bedenktijd, niet tevreden dan jouw geld terug.

Wat zeggen anderen

We hebben onze verzekerden gevraagd hun mening te geven over onze producten. Zij delen hun ervaringen met jou over onze dienstverlening.

Jouw online dossier

Met Mijn United Insurance regel je online al jouw verzekeringszaken. Raadplegen, beheren en muteren op pc, tablet en smartphone.

Wij staan elke dag voor je klaar

Dit zijn de specialisten van United Insurance

Specialist
Specialist
Specialist


Veelgestelde vragen

Auto

Waar kan ik schade melden?

Op de speciaal hiervoor ingerichte schadepagina vindt u alle details. U kunt via het contactformulier uw schade direct melden. Lees bij de volgende vraag hoe u zelfs zonder eigen risico de verzekerde schade kunt laten repareren.

Hoe hoog is mijn eigen risico bij schade?

Uw eigen risico is op de Groene Kaart vermeld. Dat eigen risico kan lager worden en in sommige gevallen zelfs nihil zijn als u gebruik maakt van onze schadesturing. Meldt uw schade bij een ASN aangesloten herstelbedrijf, dan wordt het eigen risico verlaagd (vaak zelfs tot nul) en heeft u garantie op de reparatie. Kijk op www.asngroep.nl voor de deelnemende ASN schadeherstelbedrijven.

Ik ben volledig casco verzekerd. Vergoeden jullie de huurkosten als ik na een aanrijding tijdelijk een andere auto moet huren?

Dat is niet inbegrepen bij uw volledige cascodekking. Echter als u naar een bij ons aangesloten herstelbedrijf gaat krijgt u gedurende reparatie een vervangende auto mee. Wordt de auto total loss verklaard kunt u maximaal 5 werkdagen een vervangende auto meekrijgen. U moet bij de betreffende garage wel aangeven dat u hiervan gebruik wenst te maken.

Ik ben aangereden en de tegenpartij is aansprakelijk. Ik heb een WA of Beperkt Casco dekking. Ik moet nu tijdelijk gebruik maken van een leenauto. Wie gaat deze kosten vergoeden?

Tijdens reparatie vergoedt de tegenassuradeur 75% van de huurkosten. Wordt het voertuig total loss verklaard vergoedt de tegenassuradeur deze 75% voor maximaal 14 dagen. Het moet bij het huren van een vervangende auto wel gaan om een gelijksoortig voertuig.

Waarom vergoedt de tegenassuradeur maar 75% van de kosten? Doordat uw eigen auto stilstaat treedt er op dat moment geen slijtage op. Ook is de auto minder snel aan onderhoud toe en verbruikt om dat moment bv. geen olie.

k heb net een aanrijding gehad. De tegenpartij en ik zijn het niet eens over de toedracht/aansprakelijkheid. Wat nu?

U dient gezamenlijk een aanrijdingsformulier in te vullen. Indien u het niet eens bent met elkaar is het van belang dit heel duidelijk te vermelden op de voorzijde van het aanrijdingsformulier en/of het formulier niet te ondertekenen.

Wat moet ik doen bij ruitschade?

Kijk op Carglass online schademelden. Het eigen risico bij hars reparatie van ruitschade is nihil. Het eigen risico bij vervanging wordt verlaagd conform de regeling van verzekeraar. Ruitschade heeft geen invloed op uw no-claim.

Ben ik verplicht om verzekerd te zijn?

De kentekenhouder is verplicht om voor minimaal de wettelijke aansprakelijkheid (WA) verzekerd te zijn. De verplichte WA dekt het risico van aansprakelijkheid voor schade die u met uw auto toebrengt aan anderen.

Moet ik bij de aanvraag ook de geleden schade melden die ik niet veroorzaakt heb?

Ja, u moet altijd de geleden schade, zoals ruitschade of een parkeerschade melden.

Hoe maak ik de keuze voor de best passende dekking?

Hiervoor hebben wij een gemakkelijk schema ontwikkeld. Deze vind u hier.

Wat is een beperkt casco verzekering? (mini casco)

De beperkt casco verzekering dekt schade aan uw auto als gevolg van met name genoemde gebeurtenissen, zoals:

brand, ontploffing, kortsluiting en blikseminslag
diefstal, joy riding, verduistering en inbraak
storm en hagelschade
botsing met loslopende dieren en vogels
ruitbreuk

De verzekering staat bijvoorbeeld ook bekend als Mini Casco verzekering en gaat altijd samen met de verplichte WA verzekering.

Mijn auto heb ik All Risk verzekerd en ik zie de term mini casco in mijn polis. Hoe zit dat?

Dat kan kloppen. Uw verzekering bestaat bij All Risk uit drie dekkingen; WA, mini casco en aanrijding. Tezamen maken deze drie dekkingen de All Risk dekking (ook wel WA + casco genoemd). U heeft daarmee de meest uitgebreide dekking.

Wat is een casco verzekering?

Deze verzekering dekt schade aan uw auto (ook als u schuld heeft) als gevolg van bijvoorbeeld:

brand, ontploffing, kortsluiting en blikseminslag
diefstal, joy riding, verduistering en inbraak
storm en hagelschade
botsing met loslopende dieren en vogels
ruitbreuk
omslaan en van de weg of te water geraken
slippen
(eenzijdige) aanrijding
en alle overige ´van buiten komende onheilen´ (niet zijnde een ´eigen gebrek´ van het voertuig)

De verzekering staat bijvoorbeeld ook bekend onder de benaming All Risks verzekering en gaat altijd samen met de verplichte WA verzekering.

Wat is de opzegtermijn?

Uw verzekering is dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.

Als ik een nieuwe auto wil verzekeren, is er dan ook nog dekking voor de oude auto?

Als de verzekering van uw nieuwe auto ingaat, is er ook nog dekking voor de oude auto. De dekking tot 24:00 op de dag van de wijziging van kracht.

Kan ik ook extra aangebrachte accessoires meeverzekeren?

Extra aangebrachte accessoires zoals bijvoorbeeld cd-speler, stereo-installatie, spoiler, navigatiesystemen, trekhaak kunt u als extra accessoires meeverzekeren op de polis.

Van hoeveel kilometers per jaar gaan jullie uit?

Wij gaan altijd van een onbeperkt aantal uit. Bij veel maatschappijen heeft u de keuze uit diverse aantallen. United Insurance kiest voor gemak: het aantal kilometers is altijd onbeperkt. Daarmee komt u nooit voor verrassingen te staan.

De cataloguswaarde wijkt af van de waarde die wordt weergegeven, wat moet ik doen?

Neemt u direct contact met ons op, wij kunnen aan de hand van de juiste cataloguswaarde uw premie berekenen.

Hoe wordt mijn bonuskorting bepaald?

Uw leeftijd, woonplaats en het aantal opgebouwde schadevrije jaren bepalen op welke trede u wordt ingeschaald. Aan de hand van deze trede wordt de bonuskorting bepaald.

Wat gebeurt er met mijn bonuskorting bij schade?

Indien u een schade claimt die van invloed is op uw bonuskorting valt u terug in no-claim. Hoeveel u in no-claim terugvalt is afhankelijk van de bonus/malus ladder van uw verzekering. Ruitschade heeft geen invloed op uw no-claim.

Kan ik een bonus-/no-claimbeschermer afsluiten?

Nee, u kunt geen bonus-/no-claimbeschermer bij ons afsluiten.

Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

Schadevrije jaren kunt u op verschillende manieren aantonen.

1. Roydata. Indien u uw auto na 01-09-2007 heeft verkocht registreert uw oude verzekeraar de opgebouwde schade vrije jaren in een centrale database. Deze database heet Roydata. U ontvangt alleen nog een brief met daarin een bevestiging van de schade vrije jaren. Uw nieuwe verzekeraar controleert Roydata op de door u opgegeven jaren. Op die manier kunt u uw schade vrije jaren aantonen en hoeft u dus geen documenten meer te bewaren.

2. Royementsverklaring. Indien u uw auto voor 01-09-2007 heeft verkocht kunt u uw schade vrije jaren aantonen middels een originele royementsverklaring. Deze heeft u van uw verzekeraar ontvangen, nadat u daar de autoverzekering heeft beëindigd. Een royementsverklaring is een waardedocument. Deze wordt maar één keer verstrekt. Wees er dus zuinig op. De verklaring is slechts één jaar geldig, daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring ouder dan 1 jaar over.

3. Leaseverklaring. Na een periode van een leaseauto kunt u een verklaring ontvangen van de lease maatschappij omtrent het schade vrij rijden. Leaseverklaringen wordt meestal overgenomen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.

4. Werkgeversverklaring. Een werkgeversverklaring wordt niet altijd geaccepteerd. Vraag uw werkgever daarom naar een verklaring van de betreffende verzekeraar. U dient echter wel de enige bestuurder te zijn geweest van het voertuig. Of verklaring van de schade vrije ook echt overgenomen wordt is altijd ter beoordeling van de nieuwe verzekeraar.

Als mijn andere auto elders is verzekerd, kan ik de schadevrije jaren die ik hier heb opgebouwd ook opgeven voor de nieuwe verzekering?

Alleen indien de elders lopende verzekering wordt beëindigd worden de schadevrije jaren vrijgegeven om door de nieuwe verzekeraar in gebruik te worden genomen. De nieuwe verzekeraar controleert een paar weken na ingangsdatum of de in de aanvraag opgegeven schadevrije jaren beschikbaar zijn/in gebruik kunnen worden genomen. Indien de opgegeven schadevrije jaren na controle niet overeenkomen met uw opgave wordt aan het werkelijke aantal aangepast. U ontvangt hier een bericht over. Het komt helaas wel eens voor dat de vorige verzekeraar vergeet de schadevrije jaren aan te melden, een telefoontje is vaak voldoende om dit op te lossen.

Tellen de schadevrije jaren in mijn leaseauto mee voor de korting?

Als de leasemaatschappij een leaseverklaring kan afgeven waarop u als regelmatige bestuurder staat vermeld dan nemen wij het aantal schadevrije jaren over en ontvangt u de daarbij behorende korting.

Waarom moet ik het aantal schadevrije jaren opgeven?

Uw schadevrije jaren tellen mee voor het bepalen van de korting. Hoe meer schadevrije jaren hoe hoger de korting. De schadevrije jaren moeten wel door uw vorige verzekeraar zijn geregistreerd.

Hoe lang terug kunnen schadevrije jaren in gebruik worden genomen?

De meeste verzekeraars hanteren hiervoor een periode van 3 jaar.

Krijg ik extra korting voor een 2e gezinsauto?

Ja, deze optie is niet in de premieberekeningsmodule opgenomen. Neem voor extra korting direct contact met ons op.

Ik wil mijn auto direct verzekeren, kan dat?

Ja. Direct na uw aanvraag via internet ontvangt u als uw aanvraag geaccepteerd wordt per e-mail een bevestiging van dekking. Dit noemt men voorlopige dekking. Indien uw aanvraag niet meteen wordt geaccepteerd ontvangt u een e-mail dat er geen voorlopige dekking wordt verleend. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur op werkdagen dan alsnog uitsluitsel te geven of uw aanvraag akkoord is of niet.

Wat moet ik doen na een aanrijding?

Na een aanrijding vult u altijd het schadeformulier in. Zowel u als de tegenpartij dienen het formulier te ondertekenen. Indien de toedracht van de schade niet helemaal duidelijk is adviseren wij u altijd de politie te bellen. Als u het niet eens bent met zienswijze van de tegenpartij wees dan terughoudend in het ondertekenen. Zet uw opmerkingen over een afwijkende visie op het formulier. Noteert u ook altijd de namen en telefoonnummers van de getuigen. U kunt hierna uw verzekeringsmaatschappij bellen om de schade te melden.

Indien uw auto in zodanige staat is dat het onverantwoord of niet veilig is er mee te rijden, belt u dan het alarmnummer op uw groene kaart.

Kan ik tussentijds de dekking van mijn autoverzekering aanpassen?

Een dekkingsverhoging of uitbreiding kunt u tussentijds aan ons doorgeven. Een dekkingsverlaging of verlaging kan per vervaldatum van uw polis.

Wat is een ongevallen inzittenden verzekering?

Deze verzekering keert een vast bedrag uit voor iedere inzittende die door een ongeval blijvend invalide wordt of overlijdt. De bedragen zijn van tevoren in de polis vastgesteld en het maakt niet uit of de bestuurder schuldig is aan het ongeval of niet. Er bestaat geen relatie tussen het uitgekeerde bedrag en de werkelijk geleden schade.

De dekking geldt wanneer de inzittenden zich in de auto bevinden -meestal tot een maximaal aantal personen-, maar ook tijdens het in- en uitstappen of tijdens het uitvoeren van een noodreparatie onderweg.

Psychische schade ten gevolge van het ongeval wordt niet vergoed. Voor een uitgebreidere dekking verwijzen wij naar de Schadeverzekering voor inzittendenverzekering.

Wat is een schadeverzekering voor inzittenden?

De schadeverzekering inzittenden vergoedt de schade die een inzittende in jouw auto door een ongeval heeft geleden. De verzekeraar kijkt er niet naar wie schuldig is aan het ongeval. Het gaat om materiële schade, letselschade en gevolgschade. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan schade aan kleding en bagage, medische kosten, inkomstenverlies door het letsel, een eventuele tijdelijke hulp in de huishouding, etc. Vaak is op de polis ook smartengeld meeverzekerd. Ook de bestuurder zelf valt onder de dekking. De schade aan het voertuig zelf is niet verzekerd. Die schade wordt vergoed door een (beperkte) cascoverzekering.

Als ik iemand anders (een familielid of kennis) in mijn auto laat rijden, is hij/zij dan verzekerd?

Ja. Als eigenaar mag u natuurlijk zelf weten wie u de auto laat besturen. Rijdt er structureel iemand anders in uw auto, dan dient u dit aan uw verzekeraar door te geven. Let wel: als die ander een schade veroorzaakt, kan dit wel nadelige gevolgen hebben voor de no-claimkorting die u heeft opgebouwd.

Ik heb mijn auto verkocht, wat moet ik doen om mijn verzekering te beëindigen?

U kunt een kopie van uw vrijwaringsbewijs mailen naar info@unitedinsurance.nl. Uw verzekering wordt per de datum van verkoop beëindigt. Houd er wel rekening mee dat als u pas later dan 5 dagen na verkoop opzegt, de opzegging pas per datum van doorgeven aan ons wordt beëndigd.

Kan mijn zakelijke auto (exclusief btw) verzekerd worden via United Insurance?

Wij hebben voor zakelijke personenauto´s (exclusief btw) nog geen mogelijkheden via United Insurance. Voor bestelauto´s is deze mogelijkheid er wel.

Hoe wordt de premie van een autoverzekering bepaald?

Gegevens welke van belang kunnen zijn voor het vaststellen van de premie zijn onder andere postcodegebied, leeftijd van de bestuurder, aantal schadevrije jaren, type auto (bouwjaar / oorspronkelijke nieuwprijs / dagwaarde / gewicht), kilometrage en de verzekerde hoedanigheid, zakelijk of particulier.

Hoeveel bedraagt het eigen risico?

Het eigen risico is op uw Groene Kaart vermeld.

Hoe is de terugval in no-claim geregeld?

De Bonus/Malusladder treft u aan in de downloads autoverzekering. Deze kunt u terug vinden op onze site in de Algemene Voorwaarden op pagina 10/24.

Mijn verzekering is geweigerd, wat kan ik doen?

Behalve bij zorgverzekeringen zijn verzekeraars niet verplicht iedereen te accepteren. Daarin maken zij hun eigen keuzes mede op basis van de door u verstrekte informatie en bijvoorbeeld de verzekeringsinformatie die beschikbaar is via Stichting CIS. De verzekeraar kan u meer vertellen over zijn acceptatiebeleid en bij Stichting CIS kunt u inzage vragen in de gegevens die op uw naam zijn vastgelegd. Voor meer informatie over registraties bij Stichting CIS en de procedure voor inzage, zie www.stichtingcis.nl. Aanvraag CIS, Procedure CIS

Wonen

› Inboedel

Is er een eigen risico?

Ja, er geldt een eigen risico van 500 euro bij iedere schade. Als er een schade is die zowel op de inboedel- als op de opstalverzekering is gedekt dan geldt er slechts eenmaal het eigen risico van 500 euro als totaal.

Zijn mijn sieraden en andere kostbaarheden meeverzekerd?

Sieraden zijn standaard meeverzekerd tot € 2.500 totaal. Een hoger bedrag kan individueel gekozen worden.

Is al mijn elektronica apparatuur meeverzekerd?

Elektronica is standaard meeverzekerd tot € 2.500 totaal. Een hoger bedrag kan individueel gekozen worden. De apparatuur dient uw eigendom te zijn. Gehuurde of geleasde apparatuur is niet verzekerd.

Is verhuur van mijn woning via bv Airbnb of Booking.com gedekt?

Ja, dat risico is verzekerd. Deze dekking kent wel een aantal voorwaarden en bijzonderheden. Het is goed als u deze kent. Het moet gaan om incidentele particuliere vakantieverhuur of woningruil. Heeft u tijdens uw vakantie uw woning verhuurd of geruild? Dan ontvangt u bij schade een vergoeding als deze is veroorzaakt door:

Zijn er uitzondering of beperkingen bij verhuur via bv Airbnb of Booking.com?

Ja. Bij schade tijdens vakantieverhuur of woningruil krijgt u ingeval van bovengenoemde oorzaken de kosten vergoed die redelijk zijn, met een maximum van de verzekerde som die op uw polis vermeld staat. U ontvangt geen vergoeding:

Kan het eigen risico van de opstal- en inboedelverzekering worden verlaagd?

In het woonpakket van United Insurance kan er niet gekozen worden voor een verlaging van het eigen risico. Wij kunnen samen met u naar andere mogelijkheden omzien.

› Opstal (Woonhuis)

Is glas meeverzekerd?

Ja, Glas is standaard meeverzekerd. Onder glas verstaan wij: glas- en kunststofruiten in ramen, deuren en dakkoepels, zonwerend materiaal tussen dubbelwandige ruiten, glas- en kunststofruiten in windschermen, balkon- en terreinafscheidingen, zonnepanelen en glaspanelen die dienen als gevelversiering

Hoe wordt een schade aan mijn huis vastgesteld?

Het bedrag van de schade aan het woonhuis wordt bepaald door het verschil tussen de waarde van het woonhuis onmiddellijk vóór de gebeurtenis en de waarde onmiddellijk na de gebeurtenis.

Ik wil mijn huis tijdelijk verhuren. Is dat belangrijk voor de verzekering?

Ja, geef zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 1 maand, door over de gewijzigde situatie. Wij beslissen na ontvangst van uw mededeling over een wijziging of wij de verzekering al dan niet voortzetten en onder welke voorwaarden en/of tegen welke premie. U kunt de verzekering alleen beëindigen als het voorstel een beperking van de voorwaarden en/of een verhoging van de premie inhoudt.

Ik ga mijn huis verkopen. Tot wanneer is de verzekering van kracht?

Bij verkoop of eigendomsoverdracht van de op deze polis verzekerde zaken blijft de dekking nog 30 dagen van kracht ten behoeve van de nieuwe eigenaar.

Ik heb een koopappartement. Heb ik dan ook een opstalverzekering nodig?

Als u een koopappartement heeft, dan loopt uw opstalverzekering meestal via de VvE. U hoeft geen aparte verzekering af te sluiten. Let er wel op of u een glasverzekering heeft. Die is niet altijd standaard meeverzekerd.

Is er een eigen risico?

Ja, er geldt een eigen risico van 500 euro bij iedere schade. Als er een schade is die zowel op de opstal- als op de inboedelverzekering is gedekt dan geldt er slechts eenmaal het eigen risico van 500 euro als totaal. Het eigen risico is niet van toepassing op glasschade.

Als de WOZ waarde van mijn nieuwbouwwoning nog niet bekend is welke waarde moet ik dan invullen?

U kunt de kosten van de bouw van uw woning inclusief de meerwerkzaamheden opgeven als waarde. De prijs van de grond niet meegerekend. Na het indienen van uw aanvraag dient u dit even per e-mail aan te geven (

Kan het eigen risico van de opstal- en inboedelverzekering worden verlaagd?

In het woonpakket van United Insurance kan er niet gekozen worden voor een verlaging van het eigen risico. Wij kunnen samen met u naar andere mogelijkheden omzien.

› Aansprakelijkheid

Als ik schade heb gemeld. Hoelang duurt het voordat ik uitbetaald word?

Wij vergoeden de schade aan de verzekerde zaak binnen 4 weken nadat wij alle gegevens in ons bezit hebben die betrekking hebben op de schade en voor ons noodzakelijk zijn om de schade te kunnen beoordelen.

Is er een eigen risico?

Nee, voor de aansprakelijkheidsverzekering geldt er geen eigen risico

Mijn hond heeft bij de buren een vaas omgestoten. Ben ik daarvoor verzekerd?

Ja. Niet alleen ongelukjes die u zelf overkomt, maar ook die uw kinderen of huisdieren veroorzaken zijn gedekt.

Voor welk bedrag ben ik verzekerd?

U heeft een ruime verzekerde som van € 1.250.000,-.

Moet ik de geboorte van mijn kind doorgeven voor de dekking van mijn aansprakelijkheidsverzekering?

Als u een gezinsdekking op uw aansprakelijkheidsverzekering heeft dan hoeft u de geboorte van uw kind niet perse door te geven. Heeft u echter een alleenstaande dekking dan wel zodat wij de dekking kunnen aanpassen. Wij horen het echter wel graag als u een kindje heeft gekregen zodat wij kunnen checken of uw verzekeringen al up to date zijn.

Vallen inwonende kinderen boven de 18 jaar op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders?

Ja, zolang uw kind, ongeacht de leeftijd, nog inwonend is valt hij/zij onder de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering. Uiteraard moet de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering wel gezin inclusief kinderen zijn.

Mijn kind is in verband met studie uitwonend. Is mijn kind nog verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?

Ja, uw kind is nog verzekerd op uw aansprakelijkheidsverzekering zolang hij/zij uitwonend is voor studie. Zodra uw kind niet meer studeert dient hij/zij zelf voor een aansprakelijkheidsverzekering zorg te dragen. Uiteraard moet de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering wel gezin inclusief kinderen zijn.

Ongevallen

Wat is de contractduur?

De verzekering geldt vanaf het moment van afsluiten voor 1 jaar en wordt daarna telkens automatisch voor 1 jaar verlengd. Na het eerste jaar kunt u de verzekering op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand.

Is er een eigen risico van toepassing?

Nee, een ongevallenverzekering kent geen eigen risico.

Reizen

Is off-piste skiën verzekerd?

Als je een reisverzekering hebt van de Europeesche kun je ervoor kiezen om een extra dekking af te sluiten specifiek voor skiën en snowboarden, hierbij is off-piste skiën ook verzekerd

Wat wordt verstaand onder personenhulp?

Hieronder vallen hulp bij ziekte, ongevallen, overlijden van de verzekerden. Ook zijn telefoonkosten verzekerd, extra onvoorziene kosten (zoals een langer verblijf, terugkeer, opsporing, redding en berging) en schade aan uw vakantieverblijf. Voor een uitgebreide beschrijving en de exacte dekking verwijzen wij naar de polisvoorwaarden.

Mijn bagage is vermist/gestolen/beschadigd. Krijg ik deze vergoed?

Uw beschadigde, vermiste of gestolen bagage komt in aanmerking voor vergoeding. Voor vermiste of gestolen bagage dient u wel bij de lokale autoriteiten aangifte van vermiste of gestolen bagage doen.

Wat moet ik doen als mijn eigendommen/bagage op vakantie of tijdens de reis gestolen zijn/worden?

U dient aangifte te doen bij de lokale autoriteiten. Een kopie van de aangifte dient u aan uw verzekeraar/intermediair te overleggen.

Tijdens mijn vakantie/reis heb ik zorg-/ziektekosten gemaakt. Worden deze vergoed?

Spoedeisende behandelingen worden door de zorgverzekeraar vergoed tot de reguliere Nederlandse gangbare tarieven. Heeft u medische kosten meeverzekerd dan vult de reisverzekering de dekking aan tot het gekozen maximum of kostprijs en vergoedt een eventueel eigen risico.

Rechtsbijstand

Als me iets overkomt wat niet gedekt is op mijn rechtsbijstandverzekering, kan Arag me dan helpen?

Arag kan u altijd helpen, ook als u iets overkomt wat niet onder de dekking valt. In deze situatie kunnen Arag juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, verder helpen.

Ik heb al een juridisch probleem. Mag ik nu dan toch een rechtsbijstandverzekering sluiten?

Ja, u mag deze verzekering op ieder gewenst moment sluiten. Alleen worden bij de acceptatie van de verzekeringsaanvraag bestaande en binnenkort te verwachten geschillen uitgesloten van de verzekering. In deze situatie kunnen Arag juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, verder helpen.

Is echtscheiding gedekt bij een Arag rechtsbijstandverzekering?

Een echtscheiding valt niet onder de dekking. In deze situatie kunnen ARAG juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, bemiddelen naar een advocaat.

Wanneer heb ik recht op vrije advocaatkeuze?

U heeft altijd recht op uw eigen advocaatkeuze, echter dient u wel rekening te houden dat hieraan voorwaarden (en mogelijk kosten) verbonden zijn. (Zie hiervoor de polisvoorwaarden van de rechtsbijstandverlener). De rechtsbijstandverlener zal de advocaat (van de keuze van de klant) inschakelen en zij zullen de redelijke en noodzakelijke kosten van de advocaat vergoeden.