United Insurance home

Veelgestelde vragen

Algemeen ›
Auto ›
Wonen (inboedel, opstal, aansprakelijkheid) ›
Zorg ›
Lenen ›
Ongevallen ›
Reis ›
Rechtsbijstand ›
Overlijdensrisico ›

Algemene vragen

Hoe werkt het?
Via United Insurance kunt u premies berekenen en verzekeringen afsluiten. Niet alleen overdag, maar ook 's-avonds en in het weekend. Nadat u voor de gewenste verzekering heeft gekozen vult u uw gegevens in en kiest u de gewenste dekking in. Daarna kiest u of u een offerte wenst of dat u de verzekering direct wenst af te sluiten. Uw beantwoordt zelf de slotvragen en verstuurt vanuit de website een elektronische aanvraag. Nadat achter de schermen binnen enkele seconden de benodigde controles hebben plaatsgevonden, ziet u vervolgens direct of de aanvraag is geaccepteerd en onder welk polisnummer deze is geadministreerd. De polis heeft u dan direct per e-mail en online polismap ter beschikking en bij een autoverzekering ook meteen de groene kaart.

Bij United Insurance ontvangt u direct nadat u de gegevens voor de offerte heeft ingevuld een voorstel samen met de voorwaarden. U kunt direct hierna desgewenst de verzekering ook afsluiten en hiermee een forse besparing realiseren. Het afsluiten van de verzekering doet u rechtstreeks en online. Dit noemt men Execution Only en dat is voor consumenten die zonder advies weten welke keuze zij maken. U bent daarom zelf verantwoordelijk voor uw keuze, het afsluiten en uiteindelijk het beheer van uw verzekering.
Wat is Execution Only?
Bij United Insurance ontvangt u direct nadat u de gegevens voor de offerte heeft ingevuld een voorstel samen met de voorwaarden. U kunt direct hierna desgewenst de verzekering ook afsluiten en hiermee een forse besparing realiseren. Het afsluiten van de verzekering doet u rechtstreeks en online. Dit noemt men Execution Only en dat is voor consumenten die zonder advies weten welke keuze zij maken. U bent daarom zelf verantwoordelijk voor uw keuze, het afsluiten en uiteindelijk het beheer van uw verzekering.
Ik heb een offerte aangevraagd en ik wil de verzekering nu afsluiten. Hoe doe ik dat?
In de offerte per e-mail staat een link naar uw online berekening en offerte. Via deze link gaat u naar uw berekening en offerte (desgewenst een paar dagen later) en sluit u de verzekering direct online af.

Als u de verzekering op een latere datum in wilt laten gaan, bijvoorbeeld omdat u nog een lopende verzekering heeft, dan geeft u dit in de online aanvraag aan. U weet dan dat u op tijd uw nieuwe verzekering heeft geregeld.

Ook uw opzegging kunt u direct regelen. Voor de zorgverzekering kan dit online. De autoverzekering heeft in de online aanvraag een opzegbrief die u kunt printen en getekend versturen om uw huidige verzekering op te zeggen.
Als ik deze verzekering via internet afsluit, zit ik er dan meteen aan vast?
Nee, u heeft na ontvangst van de digitale polis altijd twee weken bedenktijd. Mocht u na de ontvangst van de polis toch besluiten dat u de verzekering niet wilt, kunt u de polis binnen twee weken retour sturen. Wij zullen de verzekering dan annuleren.
Wanneer wordt de premie geïncasseerd?
De premie voor alle verzekeringen wordt aan het einde van de maand geïncasseerd van uw rekening. Dit is meestal tussen de 26e en 29e van de maand. Zorgt u dat er voldoende saldo op rekening staat?
Ik zie Klap b.v. op mijn rekeningafschrift staan. Klopt dat?
Ja, dat is correct. United Insurance is een onderdeel van Klap b.v. en daarom ziet u deze naam op uw rekeningafschrift vermeld staan. Bij de afschrijving is de verzekering die het betreft vermeld.
Waarom is United Insurance zo voordelig?
Omdat u via United Insurance alles online of per telefoon regelt, kunnen wij de premies laag houden. De zorgverzekering, woonverzekering en autoverzekering sluit u af via internet en daardoor kunnen wij een groot deel van de verdiensten voor het afsluiten, onderhouden en beheren van uw verzekeringen terug geven in de vorm van een lage premie.

United Insurance maakt gebruik van haar inkoopkracht richting leveranciers om afspraken te maken voor extra lage premies. Daarom ook ons devies "Let's buy it together". Samen sterk voor een goede dekking tegen een lage prijs.
Wat verdient United Insurance?
United Insurance ontvangt provisie over de bij haar afgesloten verzekeringen. Deze provisies zijn aanzienlijk lager dan gebruikelijk. Daarom zijn de premies ook lager dan u bent gewend. Zo geven wij u direct het voordeel van het afsluiten van uw verzekering via internet terug via lagere premies.

De provisie is al in de premie verwerkt en u betaalt dus naast de premie geen aanvullende kosten (behalve eenmalige poliskosten en de wettelijk verplichte assurantiebelasting van 21% bij schadeverzekeringen).

Voor de zorgverzekeringen ontvangt United Insurance 1% van de premie van uw basisverzekering en 4% van de premie van uw aanvullende verzekering. Dit is ruim 50% lager dan gebruikelijk.

Voor de autoverzekeringen en woonverzekeringen ontvangt United Insurance 10% van de premie. Gebruikelijk is 20% tot 25% (tot zelfs 27,5% over woonverzekeringen) van uw premie. En dus ook hier ziet u direct uw voordeel terug in de lage premie.
Is United Insurance onafhankelijk?
Ja, wij zijn volledig onafhankelijk en geen eigendom van een verzekeringsmaatschappij. Ook heeft United Insurance geen verplichtingen of afspraken om verzekeringen bij één of meerdere maatschappijen onder te brengen. Ook ontvangt United Insurance geen bonussen voor het onderbrengen van verzekeringen. De verdiensten bestaan uit de doorlopende provisie op de bij haar afgesloten verzekeringen.

United Insurance maakt op basis van haar deskundigheid en onafhankelijkheid een keuze uit het aanbod in de markt en neemt alleen verzekeringen op in haar aanbod waarvan zij overtuigd is dat dit een goed en transparant product is met als belangrijkste kenmerk het belang van de consument.

United Insurance is een merk van Klap direct, een 100% onafhankelijke assurantiemakelaar. Klap direct is een handelsnaam van Klap b.v. makelaars in assurantiën sinds 1854.
Is United Insurance alleen een internetmerk?
Nee, United Insurance is een merk van Klap direct. Bij Klap werken bijna 50 specialisten op ieder verzekeringsgebied. En van deze expertise kunt u gebruik maken.

Alle handelingen waar u geen tussenpersoon of hulp bij nodig heeft, proberen wij zo te organiseren dat u deze het beste zelf kunt afwikkelen. Dit geldt bv voor het doen van uw aanvraag en mutaties.

Maar wij doen meer. Zo wikkelen wij voor u de autoschade af en als er een aansprakelijke derde is verhalen wij voor u de schade. Ook ondersteunen wij u bij uw claims op uw zorgverzekering indien de afwikkeling met de zorgverzekeraar niet soepel verloopt. En uiteraard staan wij u graag te woord voor beantwoording van uw vragen.

U maakt daarmee gebruik van de prijsvoordelen van het regelen van uw verzekering via internet en tegelijkertijd bent u verzekerd van de deskundige begeleiding door een tussenpersoon. Het beste dus van twee werelden.
Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
Dit doet u gemakkelijkste via Mijn United Insurance of de contactmogelijkheden onder Klantenservice. Indien wij aanvullende vragen of opmerkingen hebben dan nemen wij uiterlijk de eerstvolgende werkdag contact met u op. Wijzigingen in uw zorgverzekering kunt u ook via het Mijn Delta Lloyd beheren.
Kan ik mijn polissen online inzien en wijzigen?
Ja dat kan. Een inlogcode om online uw verzekeringen in te zien en wijzigingen door te geven kunt u via de Inlogpagina aanvragen. Via de keuze Inloggen in het menu bovenaan deze pagina komt u op Mijn United Insurance terecht, waar u online uw polissen kunt raadplegen en wijzigen.

Als u een autoverzekering of woonverzekering afsluit, ontvangt u automatisch binnen 24 uur per e-mail een toegangscode.

Als u een DigID heeft kunt u voor uw zorgverzekering online mutaties doorgeven en declaraties inzien.
Kan ik mijn premie in termijnen betalen?
Ja, u kunt uw premie per maand, kwartaal, halfjaar en jaar betalen. Bij alle betaaltermijnen korter dan jaarbetaling hanteren wij automatisch incasso. U dient ons dus te machtigen voor het direct incasseren van de premies. Uitsluitend bij jaarbetaling kunt u betalen per acceptgiro of eigen overschrijving.
Worden er per termijn kosten in rekening gebracht?
Ja, afhankelijk van uw betalingstermijn berekenen wij telkens € 0,75 aan administratiekosten. Bij maandbetaling derhalve 12 maal, bij jaarbetaling 1 maal.
Worden er aanvullende kosten bij het afsluiten berekend?
Ja, dat is eenmalig (geldt niet voor de zorgverzekering). Deze worden u bij de afgifte van de polis in rekening gebracht en bedragen € 10,- exclusief de assurantiebelasting.
Worden er kosten voor wijzigingen berekend?
Ja, deze bedragen € 5,- en hierover is assurantiebelasting verschuldigd. Dit geldt niet voor de zorgverzekering.
Worden er kosten berekend als ik de polis tussentijds opzeg?
Ja, u wordt eenmalig € 15 in rekening gebracht en deze wordt op eventueel terug te ontvangen premie in mindering gebracht. Dit geldt niet voor de zorgverzekering.
Wat gebeurt er als ik mijn premie niet tijdig betaal?
Indien u uw premie niet op tijd betaalt of als een incasso wordt gestorneerd dan wordt de dekking van uw autoverzekering per direct opgeschort. Dit betekent dat u dan niet meer verzekerd bent en u uw voertuig niet kunt gebruiken.

U wordt hiervan in kennis gesteld en krijgt een aantal werkdagen om uw premie alsnog te voldoen. Bij tijdige betaling wordt de dekking van uw verzekering in kracht hersteld.

Betaalt u niet op tijd dan wordt uw verzekering geroyeerd en wordt u als wanbetaler geregistreerd.

De premie voor uw United Insurance autoverzekering wordt geïncasseerd door Klap b.v. Deze naam ziet u daarom op uw rekeningafschrift vermeld. Let u op dat u uw premie tijdig betaalt en bij een automatische incasso niet storneert. Er is geen verplichting om bij de eerste premie een aanmaning te sturen en bij niet betalen of een storno gaan wij direct over tot beëindiging van de verzekering. Dit is een bewuste keuze. Wij zijn zorgvuldig in onze selectie wie wij verzekeren. Dat doen wij met de risico´s bij acceptatie en ook bij de betalingsmoraal. Op deze manier kunnen wij tegen lage kosten blijven werken en zijn wij in staat om u ook in de toekomst een hele scherpe premie aan te blijven bieden. U plukt daar de vruchten van!
Waarom € 0,75 administratie kosten?
Door de toenemende regels (Europa wetgeving) en toename van de incassokosten voor het bedrijfsleven door de invoering van SEPA is het noodzakelijk dat wij een deel van die kosten doorberekenen. Wij doen uiteraard onze best ook deze kosten te beperken.
Per wanneer is mijn verzekering opzegbaar?
De verzekering bij United Insurance is dagelijks opzegbaar.
Waar moet de opzegging naar toe gestuurd worden?
De opzegging kunt mailen naar info@unitedinsurance.nl.
Waar moet ik het schadeformulier naar toe mailen?
Het schadeformulier kunt u mailen naar info@unitedinsurance.nl.
Krijg ik korting als ik meer verzekeringen onderbreng?
Meerdere verzekering levert geen extra korting op. De premie van onze verzekeringen zijn op zichzelf al zeer scherp geprijsd
Kan ik mijn opzeggingen telefonisch doorgeven?
Uw opzeggingen kunnen wij niet telefonisch aannemen. U dient uw opzegging altijd schriftelijk door te geven. Uiteraard kunt u dit per email doen.
Waar kan ik terugvinden dat er € 10 poliskosten bij het tot stand komen van de verzekering wordt berekend?
Bij het aangaan van de verzekering wordt onder de totaalpremie vermeld dat € 10 euro poliskosten worden berekend.
Waar kan ik de polisvoorwaarden vinden?
U kunt de voorwaarden van uw autoverzekering downloaden vanaf uw polis. Voor uw woonpakket kunt u deze terugvinden op onze website bij het soort verzekering en formulieren.
Kan ik een bromfiets verzekeren bij United Insurance?
Een bromfietsverzekering is een serviceproduct en als u al klant bent van United Insurance kunnen wij voor u naar de verzekeringsmogelijkheden kijken.

Vragen over de autoverzekering

Waar kan ik schade melden?
Op de speciaal hiervoor ingerichte schadepagina vindt u alle details. U kunt via het contactformulier uw schade direct melden. Lees bij de volgende vraag hoe u zelfs zonder eigen risico de verzekerde schade kunt laten repareren.
Hoe hoog is mijn eigen risico bij schade?
Uw eigen risico is op de Groene Kaart vermeld. Dat eigen risico kan lager worden en in sommige gevallen zelfs nihil zijn als u gebruik maakt van onze schadesturing. Meldt uw schade bij een ASN aangesloten herstelbedrijf, dan wordt het eigen risico verlaagd (vaak zelfs tot nul) en heeft u garantie op de reparatie. Kijk op www.asngroep.nl voor de deelnemende ASN schadeherstelbedrijven.
Ik ben volledig casco verzekerd. Vergoeden jullie de huurkosten als ik na een aanrijding tijdelijk een andere auto moet huren?
Dat is niet inbegrepen bij uw volledige cascodekking. Echter als u naar een bij ons aangesloten herstelbedrijf gaat krijgt u gedurende reparatie een vervangende auto mee. Wordt de auto total loss verklaard kunt u maximaal 5 werkdagen een vervangende auto meekrijgen. U moet bij de betreffende garage wel aangeven dat u hiervan gebruik wenst te maken.
Ik ben aangereden en de tegenpartij is aansprakelijk. Ik heb een WA of Beperkt Casco dekking. Ik moet nu tijdelijk gebruik maken van een leenauto. Wie gaat deze kosten vergoeden?
Tijdens reparatie vergoedt de tegenassuradeur 75% van de huurkosten. Wordt het voertuig total loss verklaard vergoedt de tegenassuradeur deze 75% voor maximaal 14 dagen. Het moet bij het huren van een vervangende auto wel gaan om een gelijksoortig voertuig.

Waarom vergoedt de tegenassuradeur maar 75% van de kosten? Doordat uw eigen auto stilstaat treedt er op dat moment geen slijtage op. Ook is de auto minder snel aan onderhoud toe en verbruikt om dat moment bv. geen olie.
Ik heb net een aanrijding gehad. De tegenpartij en ik zijn het niet eens over de toedracht/aansprakelijkheid. Wat nu?
U dient gezamenlijk een aanrijdingsformulier in te vullen. Indien u het niet eens bent met elkaar is het van belang dit heel duidelijk te vermelden op de voorzijde van het aanrijdingsformulier en/of het formulier niet te ondertekenen.
Wat moet ik doen bij ruitschade?
Kijk op Carglass online schademelden. Het eigen risico bij hars reparatie van ruitschade is nihil. Het eigen risico bij vervanging wordt verlaagd conform de regeling van verzekeraar. Ruitschade heeft geen invloed op uw no-claim.
Ben ik verplicht om verzekerd te zijn?
De kentekenhouder is verplicht om voor minimaal de wettelijke aansprakelijkheid (WA) verzekerd te zijn. De verplichte WA dekt het risico van aansprakelijkheid voor schade die u met uw auto toebrengt aan anderen.
Moet ik bij de aanvraag ook de geleden schade melden die ik niet veroorzaakt heb?
Ja, u moet altijd de geleden schade, zoals ruitschade of een parkeerschade melden.
Hoe maak ik de keuze voor de best passende dekking?
Hiervoor hebben wij een gemakkelijk schema ontwikkeld. Deze vind u hier.
Wat is een beperkt casco verzekering? (mini casco)
De beperkt casco verzekering dekt schade aan uw auto als gevolg van met name genoemde gebeurtenissen, zoals:

  • brand, ontploffing, kortsluiting en blikseminslag
  • diefstal, joy riding, verduistering en inbraak
  • storm en hagelschade
  • botsing met loslopende dieren en vogels
  • ruitbreuk

De verzekering staat bijvoorbeeld ook bekend als Mini Casco verzekering en gaat altijd samen met de verplichte WA verzekering.

Mijn auto heb ik All Risk verzekerd en ik zie de term mini casco in mijn polis. Hoe zit dat?
Dat kan kloppen. Uw verzekering bestaat bij All Risk uit drie dekkingen; WA, mini casco en aanrijding. Tezamen maken deze drie dekkingen de All Risk dekking (ook wel WA + casco genoemd). U heeft daarmee de meest uitgebreide dekking.
Wat is een casco verzekering?
Deze verzekering dekt schade aan uw auto (ook als u schuld heeft) als gevolg van bijvoorbeeld:

  • brand, ontploffing, kortsluiting en blikseminslag
  • diefstal, joy riding, verduistering en inbraak
  • storm en hagelschade
  • botsing met loslopende dieren en vogels
  • ruitbreuk
  • omslaan en van de weg of te water geraken
  • slippen
  • (eenzijdige) aanrijding
  • en alle overige ´van buiten komende onheilen´ (niet zijnde een ´eigen gebrek´ van het voertuig)

De verzekering staat bijvoorbeeld ook bekend onder de benaming All Risks verzekering en gaat altijd samen met de verplichte WA verzekering.

Wat is de opzegtermijn?
Uw verzekering is dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.
Mijn auto is verkocht. Hoe beëindig ik mijn verzekering?
Als u uw auto verkocht heeft, ontvangt u een vrijwaringsbewijs. Met een kopie van dit bewijs kunt u uw autoverzekering opzeggen. U hoeft geen rekening te houden met een opzegtermijn. Houd er wel rekening mee dat als u pas later dan 30 dagen na verkoop opzegt, de opzegging pas per datum van doorgeven aan ons wordt beëindigd.
Als ik een nieuwe auto wil verzekeren, is er dan ook nog dekking voor de oude auto?
Als de verzekering van uw nieuwe auto ingaat, is er ook nog dekking voor de oude auto. De dekking tot 24:00 op de dag van de wijziging van kracht.
Kan ik ook extra aangebrachte accessoires meeverzekeren?
Extra aangebrachte accessoires zoals bijvoorbeeld cd-speler, stereo-installatie, spoiler, navigatiesystemen, trekhaak kunt u als extra accessoires meeverzekeren op de polis.
Van hoeveel kilometers per jaar gaan jullie uit?
Wij gaan altijd van een onbeperkt aantal uit. Bij veel maatschappijen heeft u de keuze uit diverse aantallen. United Insurance kiest voor gemak: het aantal kilometers is altijd onbeperkt. Daarmee komt u nooit voor verrassingen te staan.
De cataloguswaarde wijkt af van de waarde die wordt weergegeven, wat moet ik doen?
Neemt u direct contact met ons op, wij kunnen aan de hand van de juiste cataloguswaarde uw premie berekenen.
Hoe wordt mijn bonuskorting bepaald?
Uw leeftijd, woonplaats en het aantal opgebouwde schadevrije jaren bepalen op welke trede u wordt ingeschaald. Aan de hand van deze trede wordt de bonuskorting bepaald.
Wat gebeurt er met mijn bonuskorting bij schade?
Indien u een schade claimt die van invloed is op uw bonuskorting valt u terug in no-claim. Hoeveel u in no-claim terugvalt is afhankelijk van de bonus/malus ladder van uw verzekering. Ruitschade heeft geen invloed op uw no-claim.
Kan ik een bonus-/no-claimbeschermer afsluiten?
Nee, u kunt geen bonus-/no-claimbeschermer bij ons afsluiten.
Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?
Schadevrije jaren kunt u op verschillende manieren aantonen.

1. Roydata. Indien u uw auto na 01-09-2007 heeft verkocht registreert uw oude verzekeraar de opgebouwde schade vrije jaren in een centrale database. Deze database heet Roydata. U ontvangt alleen nog een brief met daarin een bevestiging van de schade vrije jaren. Uw nieuwe verzekeraar controleert Roydata op de door u opgegeven jaren. Op die manier kunt u uw schade vrije jaren aantonen en hoeft u dus geen documenten meer te bewaren.

2. Royementsverklaring. Indien u uw auto voor 01-09-2007 heeft verkocht kunt u uw schade vrije jaren aantonen middels een originele royementsverklaring. Deze heeft u van uw verzekeraar ontvangen, nadat u daar de autoverzekering heeft beëindigd. Een royementsverklaring is een waardedocument. Deze wordt maar één keer verstrekt. Wees er dus zuinig op. De verklaring is slechts één jaar geldig, daarna vervallen de schadevrije jaren. Sommige verzekeraars nemen in overleg ook een verklaring ouder dan 1 jaar over.

3. Leaseverklaring. Na een periode van een leaseauto kunt u een verklaring ontvangen van de lease maatschappij omtrent het schade vrij rijden. Leaseverklaringen wordt meestal overgenomen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.

4. Werkgeversverklaring. Een werkgeversverklaring wordt niet altijd geaccepteerd. Vraag uw werkgever daarom naar een verklaring van de betreffende verzekeraar. U dient echter wel de enige bestuurder te zijn geweest van het voertuig. Of verklaring van de schade vrije ook echt overgenomen wordt is altijd ter beoordeling van de nieuwe verzekeraar.
Als mijn andere auto elders is verzekerd, kan ik de schadevrije jaren die ik hier heb opgebouwd ook opgeven voor de nieuwe verzekering?
Alleen indien de elders lopende verzekering wordt beëindigd worden de schadevrije jaren vrijgegeven om door de nieuwe verzekeraar in gebruik te worden genomen. De nieuwe verzekeraar controleert een paar weken na ingangsdatum of de in de aanvraag opgegeven schadevrije jaren beschikbaar zijn/in gebruik kunnen worden genomen. Indien de opgegeven schadevrije jaren na controle niet overeenkomen met uw opgave wordt aan het werkelijke aantal aangepast. U ontvangt hier een bericht over. Het komt helaas wel eens voor dat de vorige verzekeraar vergeet de schadevrije jaren aan te melden, een telefoontje is vaak voldoende om dit op te lossen.
Tellen de schadevrije jaren in mijn leaseauto mee voor de korting?
Als de leasemaatschappij een leaseverklaring kan afgeven waarop u als regelmatige bestuurder staat vermeld dan nemen wij het aantal schadevrije jaren over en ontvangt u de daarbij behorende korting.
Waarom moet ik het aantal schadevrije jaren opgeven?
Uw schadevrije jaren tellen mee voor het bepalen van de korting. Hoe meer schadevrije jaren hoe hoger de korting. De schadevrije jaren moeten wel door uw vorige verzekeraar zijn geregistreerd.
Hoe lang terug kunnen schadevrije jaren in gebruik worden genomen?
De meeste verzekeraars hanteren hiervoor een periode van 3 jaar.
Krijg ik extra korting voor een 2e gezinsauto?
Ja, deze optie is niet in de premieberekeningsmodule opgenomen. Neem voor extra korting direct contact met ons op.
Ik wil mijn auto direct verzekeren, kan dat?
Ja. Direct na uw aanvraag via internet ontvangt u als uw aanvraag geaccepteerd wordt per e-mail een bevestiging van dekking. Dit noemt men voorlopige dekking. Indien uw aanvraag niet meteen wordt geaccepteerd ontvangt u een e-mail dat er geen voorlopige dekking wordt verleend. Wij streven ernaar om u binnen 24 uur op werkdagen dan alsnog uitsluitsel te geven of uw aanvraag akkoord is of niet.
Wat moet ik doen na een aanrijding?
Na een aanrijding vult u altijd het schadeformulier in. Zowel u als de tegenpartij dienen het formulier te ondertekenen. Indien de toedracht van de schade niet helemaal duidelijk is adviseren wij u altijd de politie te bellen. Als u het niet eens bent met zienswijze van de tegenpartij wees dan terughoudend in het ondertekenen. Zet uw opmerkingen over een afwijkende visie op het formulier. Noteert u ook altijd de namen en telefoonnummers van de getuigen. U kunt hierna uw verzekeringsmaatschappij bellen om de schade te melden.

Indien uw auto in zodanige staat is dat het onverantwoord of niet veilig is er mee te rijden, belt u dan het alarmnummer op uw groene kaart.
Kan ik tussentijds de dekking van mijn autoverzekering aanpassen?
Een dekkingsverhoging of uitbreiding kunt u tussentijds aan ons doorgeven. Een dekkingsverlaging of verlaging kan per vervaldatum van uw polis.
Wat is een ongevallen inzittenden verzekering?
Deze verzekering keert een vast bedrag uit voor iedere inzittende die door een ongeval blijvend invalide wordt of overlijdt. De bedragen zijn van tevoren in de polis vastgesteld en het maakt niet uit of de bestuurder schuldig is aan het ongeval of niet. Er bestaat geen relatie tussen het uitgekeerde bedrag en de werkelijk geleden schade.

De dekking geldt wanneer de inzittenden zich in de auto bevinden -meestal tot een maximaal aantal personen-, maar ook tijdens het in- en uitstappen of tijdens het uitvoeren van een noodreparatie onderweg.

Psychische schade ten gevolge van het ongeval wordt niet vergoed. Voor een uitgebreidere dekking verwijzen wij naar de Schadeverzekering voor inzittendenverzekering.
Wat is een schadeverzekering voor inzittenden?
De schadeverzekering inzittenden vergoedt de schade die een inzittende in jouw auto door een ongeval heeft geleden. De verzekeraar kijkt er niet naar wie schuldig is aan het ongeval. Het gaat om materiële schade, letselschade en gevolgschade. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan schade aan kleding en bagage, medische kosten, inkomstenverlies door het letsel, een eventuele tijdelijke hulp in de huishouding, etc. Vaak is op de polis ook smartengeld meeverzekerd.

Ook de bestuurder zelf valt onder de dekking. De schade aan het voertuig zelf is niet verzekerd. Die schade wordt vergoed door een (beperkte) cascoverzekering.
Als ik iemand anders (een familielid of kennis) in mijn auto laat rijden, is hij/zij dan verzekerd?
Ja. Als eigenaar mag u natuurlijk zelf weten wie u de auto laat besturen. Rijdt er structureel iemand anders in uw auto, dan dient u dit aan uw verzekeraar door te geven. Let wel: als die ander een schade veroorzaakt, kan dit wel nadelige gevolgen hebben voor de no-claimkorting die u heeft opgebouwd
Ik heb mijn auto verkocht, wat moet ik doen om mijn verzekering te beëindigen?
U kunt een kopie van uw vrijwaringsbewijs mailen naar info@unitedinsurance.nl. Uw verzekering wordt per de datum van verkoop beëindigt. Houd er wel rekening mee dat als u pas later dan 5 dagen nar verkoop opzegt, de opzegging pas per datum van doorgeven aan ons wordt beëndigd.
Kan mijn zakelijke auto (exclusief btw) verzekerd worden via United Insurance?
Wij hebben voor zakelijke personenauto´s (exclusief btw) nog geen mogelijkheden via United Insurance. Voor bestelauto´s is deze mogelijkheid er wel.
Wat houdt mijn beveiligingsklasse in?
De klassenindeling

Mechanische beveiliging / Startonderbreker met eigen authorisatie (voorheen Klasse 1)

bestaande uit een elektrisch systeem met minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, geen detectie en geen alarmering

  • minimaal twee blokkeringen (startmotor + extra blokkering, niet zijnde de startmotoronderbreking)
  • N.B.: Af-fabriek systemen voldoen reeds met een onderbreking op het motormanagement

Alarmsysteem (voorheen Klasse 2)

bestaande uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie en alarmering

  • minimaal twee automatische blokkeringen conform klasse 1
  • omtrekdetectie en ruimtelijke detectie
  • akoestische signalering
  • optische signalering

Alarmsysteem met hellinghoekdetectie (voorheen Klasse 3)

bestaande uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie, alarmering alsmede een noodstroomsirene, uitgebreid met hellingdetectie

  • blokkering conform klasse 1 alsmede blokkering startmotor
  • omtrekdetectie en ruimtelijke detectie
  • optische signalering
  • hellingdetectie
  • akoestische signalering door middel van een noodstroom sirene

Voertuigvolgsysteem (voorheen Klasse 4 of 5)

bestaande uit een elektrisch systeem dat voldoet aan de eisen van SCM voorschrift AA03 voor klasse 3 systemen gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem dat aan de eisen van het SCM voorschrift TT03 voldoet

  • Beveiligingssysteem conform klasse 3
  • een systeem dat de positie van het voertuig kan bepalen en dit kan doorgeven aan de meldkamer
  • dit systeem dient geactiveerd te worden wanneer het alarmsysteem in alarm gaat
Hoe wordt de premie van een autoverzekering bepaald?
Gegevens welke van belang kunnen zijn voor het vaststellen van de premie zijn onder andere postcodegebied, leeftijd van de bestuurder, aantal schadevrije jaren, type auto (bouwjaar / oorspronkelijke nieuwprijs / dagwaarde / gewicht), kilometrage en de verzekerde hoedanigheid, zakelijk of particulier.
Hoeveel bedraagt het eigen risico?
Het eigen risico is op uw Groene Kaart vermeld.
Hoe is de terugval in no-claim geregeld?
De Bonus/Malusladder treft u aan in de downloads autoverzekering. Deze kunt u terug vinden op onze site in de Algemene Voorwaarden op pagina 10/24.
Mijn verzekering is geweigerd, wat kan ik doen?
Behalve bij zorgverzekeringen zijn verzekeraars niet verplicht iedereen te accepteren. Daarin maken zij hun eigen keuzes mede op basis van de door u verstrekte informatie en bijvoorbeeld de verzekeringsinformatie die beschikbaar is via Stichting CIS. De verzekeraar kan u meer vertellen over zijn acceptatiebeleid en bij Stichting CIS kunt u inzage vragen in de gegevens die op uw naam zijn vastgelegd. Voor meer informatie over registraties bij Stichting CIS en de procedure voor inzage, zie www.stichtingcis.nl.

Aanvraag CIS

Procedure CIS


Vragen over de woonverzekeringen

Wat valt er onder de noemer woonverzekering?
De verzekeringen die onder de noemer woonverzekering vallen zijn de inboedel-, opstal- en aansprakelijkheidsverzekering.

Inboedel

Is er een eigen risico?
Ja, er geldt een eigen risico van 500 euro bij iedere schade. Als er een schade is die zowel op de inboedel- als op de opstalverzekering is gedekt dan geldt er slechts eenmaal het eigen risico van 500 euro als totaal.
Zijn mijn sieraden en andere kostbaarheden meeverzekerd?
Sieraden zijn standaard meeverzekerd tot € 2.500 totaal. Een hoger bedrag kan individueel gekozen worden.
Is al mijn elektronica apparatuur meeverzekerd?
Elektronica is standaard meeverzekerd tot € 2.500 totaal. Een hoger bedrag kan individueel gekozen worden. De apparatuur dient uw eigendom te zijn. Gehuurde of geleasde apparatuur is niet verzekerd.
Is verhuur van mijn woning via bv Airbnb of Booking.com gedekt?
Ja, dat risico is verzekerd. Deze dekking kent wel een aantal voorwaarden en bijzonderheden. Het is goed als u deze kent. Het moet gaan om incidentele particuliere vakantieverhuur of woningruil. - Heeft u tijdens uw vakantie uw woning verhuurd of geruild? Dan ontvangt u bij schade een vergoeding als deze is veroorzaakt door:

- brand, schroeien en/of het blussen van een brand;
- blikseminslag, storm of ontploffing;
- regen, sneeuw, hagel, smelt- of rioolwater dat onvoorzien uw huis is binnengedrongen;
- onvoorziene lekkage van uw waterleiding of verwarmingsinstallatie;
- het knappen van een waterleiding en/of een leiding van een daarop aangesloten toestel, als gevolg van vorst;
- water dat onvoorzien is weggestroomd uit uw aquarium, waterbed of toestel dat op uw waterleiding is aangesloten;
- roet of rook uit uw schoorsteen;
- een aanrijding of aanvaring tegen uw woning;
- luchtverkeer, waaronder het neerstorten op uw woning van een vliegtuig;
- een rel of opstootje;
- Als glas meeverzekerd is op uw inboedelverzekering dan is het breken van glas dat bij uw woning hoort ook meeverzekerd.
Zijn er uitzondering of beperkingen bij verhuur via bv Airbnb of Booking.com?
Ja. Bij schade tijdens vakantieverhuur of woningruil krijgt u ingeval van bovengenoemde oorzaken de kosten vergoed die redelijk zijn, met een maximum van de verzekerde som die op uw polis vermeld staat. U ontvangt geen vergoeding:

- bij diefstal, tenzij er sporen zijn van braak aan de buitenkant van uw woning;
- bij vandalisme;
- als de verhuur van uw woning een zakelijk karakter heeft;
- als u uw woning meer dan twee maanden per jaar verhuurt;
- als u zelf normaal gesproken niet in de woning woont.
Kan het eigen risico van de opstal- en inboedelverzekering worden verlaagd?
In het woonpakket van United Insurance kan er niet gekozen worden voor een verlaging van het eigen risico. Wij kunnen samen met u naar andere mogelijkheden omzien.

Opstal (Woonhuis)

Is glas meeverzekerd?
Ja, Glas is standaard meeverzekerd. Onder glas verstaan wij:

- glas- en kunststofruiten in ramen, deuren en dakkoepels
- zonwerend materiaal tussen dubbelwandige ruiten
- glas- en kunststofruiten in windschermen, balkon- en terreinafscheidingen
- zonnepanelen
- glaspanelen die dienen als gevelversiering
Hoe wordt een schade aan mijn huis vastgesteld?
Het bedrag van de schade aan het woonhuis wordt bepaald door het verschil tussen de waarde van het woonhuis onmiddellijk vóór de gebeurtenis en de waarde onmiddellijk na de gebeurtenis.
Ik wil mijn huis tijdelijk verhuren. Is dat belangrijk voor de verzekering?
Ja, geef zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 1 maand, door over de gewijzigde situatie. Wij beslissen na ontvangst van uw mededeling over een wijziging of wij de verzekering al dan niet voortzetten en onder welke voorwaarden en/of tegen welke premie. U kunt de verzekering alleen beëindigen als het voorstel een beperking van de voorwaarden en/of een verhoging van de premie inhoudt.
Ik ga mijn huis verkopen. Tot wanneer is de verzekering van kracht?
Bij verkoop of eigendomsoverdracht van de op deze polis verzekerde zaken blijft de dekking nog 30 dagen van kracht ten behoeve van de nieuwe eigenaar.
Ik heb een koopappartement. Heb ik dan ook een opstalverzekering nodig?
Als u een koopappartement heeft, dan loopt uw opstalverzekering meestal via de VvE. U hoeft geen aparte verzekering af te sluiten. Let er wel op of u een glasverzekering heeft. Die is niet altijd standaard meeverzekerd.
Is er een eigen risico?
Ja, er geldt een eigen risico van 500 euro bij iedere schade. Als er een schade is die zowel op de opstal- als op de inboedelverzekering is gedekt dan geldt er slechts eenmaal het eigen risico van 500 euro als totaal. Het eigen risico is niet van toepassing op glasschade.
Als de WOZ waarde van mijn nieuwbouwwoning nog niet bekend is welke waarde moet ik dan invullen?
U kunt de kosten van de bouw van uw woning inclusief de meerwerkzaamheden opgeven als waarde. De prijs van de grond niet meegerekend. Na het indienen van uw aanvraag dient u dit even per e-mail aan te geven (contact) dan zorgen wij voor toevoeging aan uw dossier.
Kan het eigen risico van de opstal- en inboedelverzekering worden verlaagd?
In het woonpakket van United Insurance kan er niet gekozen worden voor een verlaging van het eigen risico. Wij kunnen samen met u naar andere mogelijkheden omzien.

Aansprakelijkheid

Als ik schade heb gemeld. Hoelang duurt het voordat ik uitbetaald word?
Wij vergoeden de schade aan de verzekerde zaak binnen 4 weken nadat wij alle gegevens in ons bezit hebben die betrekking hebben op de schade en voor ons noodzakelijk zijn om de schade te kunnen beoordelen.
Is er een eigen risico?
Nee, voor de aansprakelijkheidsverzekering geldt er geen eigen risico
Mijn hond heeft bij de buren een vaas omgestoten. Ben ik daarvoor verzekerd?
Ja. Niet alleen ongelukjes die u zelf overkomt, maar ook die uw kinderen of huisdieren veroorzaken zijn gedekt.
Voor welk bedrag ben ik verzekerd?
U heeft een ruime verzekerde som van € 1.250.000,-.
Moet ik de geboorte van mijn kind doorgeven voor de dekking van mijn aansprakelijkheidsverzekering?
Als u een gezinsdekking op uw aansprakelijkheidsverzekering heeft dan hoeft u de geboorte van uw kind niet perse door te geven. Heeft u echter een alleenstaande dekking dan wel zodat wij de dekking kunnen aanpassen. Wij horen het echter wel graag als u een kindje heeft gekregen zodat wij kunnen checken of uw verzekeringen al up to date zijn.
Vallen inwonende kinderen boven de 18 jaar op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders?
Ja, zolang uw kind, ongeacht de leeftijd, nog inwonend is valt hij/zij onder de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering. Uiteraard moet de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering wel gezin inclusief kinderen zijn.
Mijn kind is in verband met studie uitwonend. Is mijn kind nog verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering?
Ja, uw kind is nog verzekerd op uw aansprakelijkheidsverzekering zolang hij/zij uitwonend is voor studie. Zodra uw kind niet meer studeert dient hij/zij zelf voor een aansprakelijkheidsverzekering zorg te dragen. Uiteraard moet de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering wel gezin inclusief kinderen zijn.
Ik ga tijdelijk naar het buitenland om te werken en wonen en laat me uitschrijven uit Nederland. Kan ik mijn aansprakelijkheidsverzekering dan aanhouden?
Nee, de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering eindigt op de dag dat u niet meer in Nederland woont of gevestigd bent.
Dekt de particuliere aansprakelijkheidsverzekering ook schades die in het buitenland veroorzaakt zijn?
Ja, de particuliere aansprakelijkheidsverzekering biedt dekking over de gehele wereld.

Vragen over de zorgverzekering

Welke vergoeding ontvangt United Insurance voor het afsluiten van een zorgverzekering?
United Insurance is tussenpersoon en ontvangt provisie van de zorgverzekeraar. Bij Delta Lloyd bijvoorbeeld bedraagt deze 1% van de premie van basisverzekering en 4% over de premie van de aanvullende verzekering. Deze vergoeding is aanzienlijk lager dan gebruikelijk en dat ziet u terug in onze lagere premies.
Hoe kan ik mijn ziektekosten declareren?
Voor ziektekostendeclaraties maakt u gebruik van de declaratieformulieren die bij uw polis heeft ontvangen en die u na uitkering opnieuw ontvangt. Rechtstreekse verzending naar uw zorgverzekaar garandeert de snelste verwerking. Ook kunt u via Mijn Delta ook online uw schadeformulier invullen en deze printen om ze tezamen met de originele nota in te sturen.
Wordt mijn huidige verzekering voor mij opgezegd?
Ja, als u de verzekering via internet aanvraagt en deze wordt geaccepteerd dan wordt uw huidige verzekering automatisch opgezegd. Verzekeraars gebruiken hiervoor een onderling systeem zodat uw opzegging automatisch bij de juiste partij terecht komt. De opzegging wordt voor u geregeld, mits u voor 1 januari a.s. aanvraagt.
Kan ik de verzekering ook via een papieren formulier aanvragen?
U kunt bij ons uitsluitend via internet (dus online) uw verzekering aanvragen. Op deze wijze houden wij de kosten laag en kunnen wij u daarvoor een hoge korting teruggeven.
Kan ik voor mij en mijn partner verschillende aanvullende verzekeringen kiezen?
Ja, dat kan zonder problemen op dezelfde polis. Uw kinderen tot 18 jaar zijn gratis verzekerd voor het hoogste aanvullende pakket van de ouders.
Hoe zit het met de acceptatievragen voor de Top verzekering?
Voor de Top verzekering is geen gezondheidsverklaring meer nodig.
Hoe zit het met de acceptatievragen voor de Tandartskostenverzekering?
Voor een TandenGaaf 1000 dient een verklaring door uw tandarts te worden ingevuld. Heeft u op dit moment al een Tandartskostenverzekering dan neemt Delta Lloyd deze over op basis van het pakket dat minimaal overeenkomt met uw huidige dekking. U dient dan wel een kopie van uw huidige verzekering mee te sturen.
Zijn er tandartskosten meeverzekerd in de pakketten Zilver en Goud?
Ja, er zit een beperkte dekking voor tandartskosten in voor maximaal 75% tot € 250,- voor Zilver en € 450,- voor Goud voor een beperkt aantal behandelingen. Wilt u goed tegen tandartskosten verzekerd zijn dan kiest u voor een TandenGaaf verzekering.
Tot wanneer kan ik mijn zorgverzekering opzeggen?
Zorgverzekeraars hebben onderling afspraken gemaakt voor mensen die overstappen. U kunt de nieuwe verzekeraar vragen om de oude verzekering(en) voor u op te zeggen. Als u van die service gebruik wilt maken, moet u zich echter vóór 1 januari bij de nieuwe verzekeraar hebben aangemeld. Alleen dan kan de nieuwe verzekeraar uw opzegging bij de oude verzekeraar op tijd voor u regelen. Als u wilt overstappen en in de maand januari nog wilt nadenken over de verzekeraar van uw keuze, moet u de oude verzekering dus voor 1 januari zelf opzeggen.

Werd in het verleden een opzegging na 1 januari nog weleens gehonoreerd. Dat is met ingang van 1 januari 2010 niet meer het geval. Verzekeraars onderling hebben afgesproken de termijn strak te hanteren.
Ik heb een Delta Lloyd zorgverzekering en wil overstappen
Dat kan zonder problemen en u hoeft hiervoor uw bestaande verzekering niet op te zeggen en ook geen nieuwe verzekering aan te vragen. U voert met het Intermediairwijzigingsformulier uw zorgverzekering naar ons over en profiteert direct van de hogere kortingen.
Betalen kinderen jonger dan 18 jaar bij premie?
Nee, zowel voor de basis- als voor de aanvullende verzekering zijn kinderen bij Delta Lloyd gratis verzekerd. De dekking van de kinderen volgt de hoogste dekking van de ouders.
Ik wil graag zelf bepalen naar welke huisarts of apotheek ik ga, kan dat bij Delta Lloyd?
Ja als u heeft gekozen voor de restitutieverzekering kunt u bij Delta Lloyd zelf bepalen naar welke huisarts of apotheek u gaat.
Worden bij Delta Lloyd alle rekeningen naar de verzekerde toegestuurd?
Nee, veel zorgverleners zoals ziekenhuizen, huisartsen en apothekers declareren rechtstreeks bij Delta Lloyd. Steeds meer zorgverleners werken met rechtstreeks notaverkeer. In die gevallen ontvangt u dus geen nota.
Wat is het eigen risico?
Er is een verplicht eigen risico door de Overheid vastgesteld van € 385,- per jaar (2016 en 2017) voor volwassenen van 18 jaar en ouder.
Voor welke eigen risico's kan ik kiezen?
U kunt bij ons kiezen voor een extra eigen risico van 0, 100, 200, 300, 400 of 500 euro per jaar. Dit extra eigen risico komt bovenop het standaard eigen risico (€ 385,- in 2017).
Kan ik de klantenservice van Delta Lloyd rechtstreeks bereiken?
Ja, de Klantenservice kunt u tijdens kantooruren en via de volgende telefoonnummers voor de volgende vragen bereiken:

Verzekering, (Europeesche) zorgpas en formulieren
026 - 353 53 53

Wachtlijsbemiddeling, kraamzorgservice en aanvraag hulpmiddelen
013 - 593 82 25

Hulp bij verblijf in het buitenland
+31-(0)20 - 594 80 70
Hoe weet de zorgverzekeraar waar ik nu verzekerd ben?
Alle verzekeraars beschikken over toegang tot een centraal systeem waarin u herkend wordt op basis van uw BSN-nummer dat u opgeeft. Op deze manier kan uw huidige verzekering ook voor u worden opgezegd.
Aan wie betaal ik de premie?
U betaalt de premie rechtstreeks aan de maatschappij. Bij maandbetaling altijd via automatische incasso. U ontvangt de polis ook rechtstreeks van de verzekeraar.
Waar dien ik mijn nota's in?
Deze stuurt u rechtstreeks in naar Delta Lloyd. Uiteraard alleen indien u een nota ontvangt, want steeds meer zorgverleners declareren rechtstreeks, zodat u de nota's niet behoeft voor te schieten. Als u snel declareert kunt u de nota's ook eerst laten vergoeden voordat u de nota van de zorgverlener betaalt. Of u laat ze rechtstreeks betalen door Delta Lloyd aan de zorgverleners.
Tot wanneer kan ik mijn rekeningen bij Delta Lloyd indienen?
Misschien hebt u nog rekeningen liggen van zorgverleners die u nog niet hebt gedeclareerd. Laat deze niet te lang liggen! De Zorgverzekeringswet bepaalt namelijk dat u uw rekeningen binnen drie jaar (36 maanden) na de behandeldatum of levering moet declareren. Als deze 36 maanden voorbij zijn, hebt u volgens de wet geen recht meer op een vergoeding.
Moet ik lid worden voor de collectieve korting?
Nee, u hoeft nergens lid van te worden. United Insurance is een open collectiviteit. Dat wil zeggen voor iedereen zonder voorwaarden toegankelijk. U ontvangt dus altijd de collectieve korting.
Kan ik mijn zorgverzekering online beheren?
Via Mijn Delta Lloyd zelf uw zorgverzekering beheren, waar en wanneer het u uitkomt. Log direct in met uw DigiD inlogcode. Alleen als u zelf de verzekering hebt afgesloten, kunt u inloggen op Mijn Delta Lloyd.

Ga nu naar Mijn Delta Lloyd.
Ben ik verzekerd in het buitenland?
De basis verzekering vergoedt de kosten voor spoedeisende hulp in het buitenland tot het Nederlands gangbare tarief. Andere zorg kan ook voor vergoeding in aanmerking komen, echter dient dit wel in uw (Nederlands) zorgpakket te zitten. Wilt u niet voor verrassingen komen te staan? Neem dan alvorens de behandeling wordt uitgevoerd, contact op met uw zorgverzekeraar.
Is de zorgverzekeraar verplicht om mij te accepteren?
De zorgverzekeraars hebben alleen een acceptatieplicht voor de basis verzekering. Voor de aanvullende verzekering geldt dit echter niet. Met betrekking tot de aanvullende verzekering kunnen zij medische selectie toepassen en/of u weigeren. De Delta Lloyd daarentegen doet niet aan medische selectie en accepteert u ook voor de aanvullende verzekering

Vragen over lenen

Wat is een doorlopend krediet?
U leent tot een afgesproken bedrag, de kredietlimiet. U betaalt alleen rente over opgenomen bedragen. De rente is variabel en kan dus stijgen of dalen.
Wat is een persoonlijke lening?
U leent in één keer het volledige bedrag. Afgeloste bedragen kunt u niet opnieuw opnemen. Door de zekerheid van een vaste rente en een vaste looptijd weet u precies wat de totale kosten van de lening zijn.
Is de rente van een lening aftrekbaar?
Nee. In tegenstelling tot de rente van een hypotheek is de rente van een lening niet aftrekbaar voor de belastingen.
Is een offerte voor een lening gratis?
Ja. Er worden u voor de offerte geen kosten in rekening gebracht. Het advies is vrijblijvend en gratis.
Kan ik een lening afsluiten als ik een codering heb bij het BKR?
Ja, dat kan. Het kan zijn dat - afhankelijk van de zwaarte van de codering - een hogere rente wordt berekend. Ook kan een aanvraag worden geweigerd.

Vragen over ongevallen

Wat is de contractduur?
De verzekering geldt vanaf het moment van afsluiten voor één jaar en wordt daarna telkens automatisch voor één jaar verlengd. Na het eerste jaar kunt u de verzekering op elk moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
Is er een eigen risico van toepassing?
Nee, een ongevallenverzekering kent geen eigen risico.

Vragen over de reisverzekering

Is off-piste skiën verzekerd?
Als je een reisverzekering hebt van de Europeesche kun je ervoor kiezen om een extra dekking af te sluiten specifiek voor skiën en snowboarden, hierbij is off-piste skiën ook verzekerd
Wat wordt verstaand onder personenhulp?
Hieronder vallen hulp bij ziekte, ongevallen, overlijden van de verzekerden. Ook zijn telefoonkosten verzekerd, extra onvoorziene kosten (zoals een langer verblijf, terugkeer, opsporing, redding en berging) en schade aan uw vakantieverblijf. Voor een uitgebreide beschrijving en de exacte dekking verwijzen wij naar de polisvoorwaarden.
Mijn bagage is vermist/gestolen/beschadigd. Krijg ik deze vergoed?
Uw beschadigde, vermiste of gestolen bagage komt in aanmerking voor vergoeding. Voor vermiste of gestolen bagage dient u wel bij de lokale autoriteiten aangifte van vermiste of gestolen bagage doen.
Wat moet ik doen als mijn eigendommen/bagage op vakantie of tijdens de reis gestolen zijn/worden?
U dient aangifte te doen bij de lokale autoriteiten. Een kopie van de aangifte dient u aan uw verzekeraar/intermediair te overleggen.
Tijdens mijn vakantie/reis heb ik zorg-/ziektekosten gemaakt. Worden deze vergoed?
Spoedeisende behandelingen worden door de zorgverzekeraar vergoed tot de reguliere Nederlandse gangbare tarieven. Heeft u medische kosten meeverzekerd dan vult de reisverzekering de dekking aan tot het gekozen maximum of kostprijs en vergoedt een eventueel eigen risico.

Vragen over de rechtsbijstandverzekering

Als me iets overkomt wat niet gedekt is op mijn rechtsbijstandverzekering, kan Arag me dan helpen?
Arag kan u altijd helpen, ook als u iets overkomt wat niet onder de dekking valt. In deze situatie kunnen Arag juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, verder helpen.
Ik heb al een juridisch probleem. Mag ik nu dan toch een rechtsbijstandverzekering sluiten?
Ja, u mag deze verzekering op ieder gewenst moment sluiten. Alleen worden bij de acceptatie van de verzekeringsaanvraag bestaande en binnenkort te verwachten geschillen uitgesloten van de verzekering. In deze situatie kunnen Arag juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, verder helpen.
Is echtscheiding gedekt bij een Arag rechtsbijstandverzekering?
Een echtscheiding valt niet onder de dekking. In deze situatie kunnen ARAG juristen u wel adviseren en mogelijk, op factuurbasis, bemiddelen naar een advocaat.
Wanneer heb ik recht op vrije advocaatkeuze?
U heeft altijd recht op uw eigen advocaatkeuze, echter dient u wel rekening te houden dat hieraan voorwaarden (en mogelijk kosten) verbonden zijn. (Zie hiervoor de polisvoorwaarden van de rechtsbijstandverlener). De rechtsbijstandverlener zal de advocaat (van de keuze van de klant) inschakelen en zij zullen de redelijke en noodzakelijke kosten van de advocaat vergoeden.

Vragen over de overlijdensrisicoverzekering

Wie is de risicodrager?
Leidsche Verzekering Maatschappij N.V. De aanbieder van de verzekering is Dazure B.V.
Zijn er minimale en maximale leeftijden?
Voor het afsluiten van de verzekering dient de verzekeringnemer en de verzekerde tussen 18 en 65 jaar zijn. De verzekering kan maximaal tot de leeftijd van 80 jaar worden afgesloten.
Wat is de minimale en maximale verzekeringsduur?
De verzekering dient minimaal voor de duur van 1 jaar en kan voor maximaal 50 jaar worden afgesloten.
Wat zijn de minimale en maximale verzekerde bedragen?
Het verzekerde bedrag dient minimaal € 10.000 en kan maximaal € 2.500.000 bedragen.
Wat zijn de medische waarborgen?
Tot € 400.000 en maximaal 50 jaar is er geen medische keuring nodig. Hierboven kan een keuring (huisarts of internist) onderdeel van de acceptatieprocedure uitmaken.
Kan de verzekering worden verpand?
Ja, aan iedere geldverstrekker in Nederland.
Hoeveel verzekeringnemers kan de polis bevatten?
Maximaal 2.
Hoeveel verzekerden kan de polis bevatten?
Maximaal 2.
Is premiesplitsing mogelijk?
Ja, premiesplitsing is mogelijk.
Kan het verzekerde bedrag tijdens de looptijd worden aangepast?
Ja, ieder jaar kan het verzekerde bedrag met maximaal 15% worden verhoogd zonder medische waarborgen tot maximaal tweemaal het verzekerde bedrag bij aanvang van de verzekering.
Kan de premie worden aangepast tijdens de looptijd?
Ja, de verzekering kent een positieve en-bloc clausule. Dit betekent dat de premie tijdens de looptijd alleen naar beneden kan worden aangepast. U betaalt een gelijkblijvende premie.
Aan wie betaal ik de premie?
U betaalt rechtstreeks aan Dazure middels automatische incasso.
Hoeveel bedragen de kosten in de verzekering?
Dazure houdt van iedere premie 4% in plus €2,50.
Wat verdient United Insurance?
Eenmalig € 89 bij het afsluiten van de verzekering. Tijdens de gehele looptijd van de verzekering betaalt u verder niets aan United Insurance. Wij ontvangen geen enkele geldelijke vergoeding van Dazure of derden voor uw overlijdensrisicoverzekering.
Als ik de verzekering beëindigd ontvang ik dan premie retour?
Als de verzekering wordt opzegd, eindigt of uitkeert en het premiedepot heeft een positieve waarde dan wordt deze aan u uitgekeerd.
Aan wie stel ik mijn vragen over de verzekering?
Deze stelt u rechtstreeks aan Dazure, 076-5310758 of servicedesk[at]dazure.nl.
Ik heb nog een lopende verzekering
Zodra u de nieuwe verzekering heeft aangevraagd en hiervoor bent geaccepteerd kunt u de oude verzekering opzeggen. Hiervoor gebruikt u een standaard opzegbrief. Deze verstrekken wij u desgewenst.

Nieuwsbrief

Geef je nu op voor de United Insurance nieuwsbrief en je wordt op de hoogte gehouden van het beste aanbod.


Algemeen

Producten

Verzekeraars

Netwerken

© Copyright 2005 - 2017 United Insurance | Bel: 020 - 79 57 999 | Volg ons op Twitter | Powered by Klap direct | Klap direct is een handelsnaam van Klap b.v. | KIFID logo NVGA logo RMIA logo

Deze website maakt gebruik van Cookies. Door het gebruik te maken van onze site accepteert u de voorwaarden van onze Privacy Policy.